26/7-13

Idag är det fredag igen och denna vecka har vart helt fullproppad med saker jag har gjort!
 
I måndags så var jag iväg på kvällen till Westerqvarn med mamma och pappa på bilträff, och där va vi i ett antal timmar och det va sjukt mycket folk men oxå fint väder så det va inte oväntat. 
 
I tisdags så chillade jag mest under dagen sen packade jag och sedan kom Jonas hit och sov på kvällen. På onsdagen sen så åkte vi med min familj klockan 6 på morgonen iväg mot Ullared. Bilresan tog ca 5 timmar och sen när vi kom fram så käkade vi nästan direkt. Sedan gick vi runt inne på köpcentret och handlade saker, och jag handlade mest. Hehehe.. Jaja det va en sjukt varm och najs dag i alla fall så efter det så åt vi glass! Efter glassen så tog vi bilen och åkte till hotellet vi skulle bo på under natten, och sedan chillade vi där under resten av kvällen. Hotellet var inte av världsklass men det dög för en natt då det inte fanns så mycket mer valmöjligheter så vi bokade två dagar i förtid bara. Dagen efter, alltså igår, så åkte vi iväg mot Varberg för att kolla på Varbergs Fästning. På vägen stannade vi dock och badade i havet, i Kattegatt eller vad det heter som går ihop med Atlanten, dock badade bara pappa, Jonas och min brorsa. Sedan fortsatte vi till Varberg. Vi gick runt och kollade lite där och sedan så betalade vi för en guidad tur där och fick gå ner i fängelsehålorna och ner under jorden i massa konstiga gångar. Det va jättemörkt och lite läskigt, haha. Men det var mycket intressant också att lyssna på historian om fästningen! Efter den turen så åkte vi iväg och käkade mat i stan i Varberg, Thai mat, och sedan så åkte vi hemåt, vilket tog ca 5 timmar igen och var hemma runt 22 ungefär igår kväll. 

Idag har jag inte gjortså mycket dock. Har bara skruvat upp min nya sänglampa jag köpte i onsdags och sedan så har jag fixat mina aglar vilket tog en liten stund för nagellacket ville aldrig torka i värmen, haha. Men det blev bra tillslut i alla fall! Nu sitter jag dessutom och väntar på mat. Grillat kött och potatisgratäng! Sedan ska jag iväg till Jonas för att sedan dra vidare till Borsökna för att träffa mina polare där, så kvällen blir nog trevlig! 

Morgondagen bjuder på lunch hemma hos Jonas med lite folk där, och sedan så får vi se vad som händer efter det. Nu ska jag åtminstone avsluta detta inlägg med lite fina bilder från resan och fnågra andra från veckan! Ha en fortsatt trevlig dag! 


På bilträffen i måndags!
I närheten av hotellet vi bodde på.
Min glass efter shoppingen!
På hotellet.
Min shopping!
 Mumsig mat!

Här kommer lite bilder på havet och bilder från Varbergs Fästning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: